Létrehozva: 2021, Sep, 01

Nyár - Balaton - Szigliget 10. turnus

41 Apáczais tanuló tölthette pihenéssel a szünidő utolsó napjait a Balaton partján a szigligeti táborban!

Ez a turnus vasárnap indult. A hosszú utazás után rögtön a vízpartra sietett a csapat. Mindenki igyekezett megmártózni a hűsítő habokban, hiszen másnapra már rossz időt jelzett a meteorológiai előrejelzés. Estére, finom vacsorával várt bennünket (mint minden nap) Támba Miklós, a tábor séfje.

Valóban a hétfői nap hűvös csapadékos előrejelzése igaznak bizonyult. De ez sem szegte kedvünket, hiszen sok versenyt rendeztünk és ezekben mértük össze tudásunkat, ügyességünket.

Nóra néni környezetvédelmi vetélkedőjén játékosan tanultunk a szelektív hulladékgyűjtés és az újrahasznosítás fontosságáról. Majd pingpong és csocsó versenyek következtek. A döntő mérkőzések nagyon izgalmasak voltak a nézők számára is! A röplabdamérkőzések is maratoni hosszúságúra nyúltak.

Kedden egy kellemes napot tölthettünk Sárvár híres gyógyfürdőjében, ahol a medencék tiszta vizén kívül a csúszdák tették élménydússá a napot.

Szerdán Keszthelyre látogattunk, ahol már várt ránk a Hableány, hogy behajózzunk a tó közepére. A fedélzeten egy bűvész szórakoztatott bennünket, ugyan jó időt nem tudott varázsolni, de trükkjeivel elfeledtette velünk a hűvös időt. A bazárban pedig mindenki kedvére válogathatott és vásárolhatott önmaga vagy a családtagok részére. Természetesen a balatoni szárnyasok: hattyúk, kacsák, sirályok etetése sem maradt el.

Délután a szigligeti várat vettük be. Útközben megpihentünk és egy finom kézműves fagyival pótoltuk a lépcsőzés miatt elégetett energiát. A vár gyönyörűen lett felújítva és lélegzetelállító látképet tárt elénk a tanú hegyekről és az egész Tapolcai medencéről.

Csütörtökön Tapolca városába utaztunk. A kedves kisváros látnivalóin túl a város alatt lévő barlangrendszert is megcsodálhattuk. A látogatóközpont érdekes ismeretterjesztő kiállításának legélvezetesebb része az a 300 méter hosszú barlangrendszer, amely csónakkal is bejárható jóval a felszín alatt. A csónakokat a bátor evezősök irányították, de a szűk járatokon való előre jutáshoz mindenki munkájára szükség volt. Mindenki tolta magát a sziklákra kitámaszkodva az előrejutás érdekében. A gyerekek megfogalmazása szerint” király élmény volt”. Délután lementünk a partra, elbúcsúzni a Balatontól. A bátrabbak csobbantak még utoljára a vízben, majd egy jóhangulatú strandfocival búcsúztunk a Balatonparttól. A játszótéren hinták, libikókák is kipróbálásra kerültek.

Este, mint minden nap folytatódtak a sportversenyek. Bár a nyári kánikula már véget ért, de a táborban felejthetetlen napok élményével gazdagodtunk mindannyian. Jobban megismertük egymást, jó közösséggé alakultunk és sok új barátság született!

Köszönet ezért a NYÍRVV Nonprofit Kft. vezetésének és dolgozóinak, hogy lehetőséget biztosítanak évről évre a tábor megteremtéséhez! Legfőképpen köszönet a tábor vezetőjének Hudákné Fábián Nórának, aki nem ismer lehetetlent, megoldhatatlan akadályt és töretlen lendülettel végzi áldozatos munkáját!